Çin Oyun Tokenlarının Kullanımına Yönelik Yasak Getiriyor!
Çin hükümeti çevrimiçi oyun düzenlemelerine yönelik dijital para kurallarını içeren güncel değişiklikleri paylaştı.
Çin 22 Aralık tarihinde çevrim içi oyun sektöründe kripto paraların kullanımını düzenleyen yeni bir güncelleme yayınladı. Sunulan detaylı raporda, çevrim içi oyunlara yönelik dijital para çıkarmak isteyenlerin bunu kayıtlı ve devletin bilgisi dahilinde yapması gerektiği vurgulandı.
Bununla birlikte “oyun tokenları” olarak sunulan varlıklara yönelik alım satım hizmetlerinin Çin Yuan’ı (RMB) tabanlı dijital merkez bankası para birimi (CBDC) cüzdanlarını kullanması gerekeceği ve anonim hizmetler sunmamasının önemli olduğu ifade edildi.
Öte yandan kullanıcılara itibari para karşılığında çevrimiçi oyun parası takası hizmetleri sunulmaması gerektiğinin altı çizildi.
Söz konusu adım çevrimiçi oyunların yönetimini güçlendirmek, çevrim içi oyun endüstrisinin düzenini sağlamak, kullanıcıların meşru haklarını ve çıkarlarını korumak amacıyla atıldı.
Bunun dışında aynı işletmenin hem çevrimiçi oyun parası çıkarma hem de çevrimiçi oyun parası ticareti hizmetlerini yürütemeyeceği vurgulandı.
Sektörün standartlaştırılmış yönetimini güçlendirmek ve yüksek kaliteli ve sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmek amacıyla, Çevrimiçi Oyunların Yönetimine İlişkin Tedbirler (Kamuoyu Görüşleri için Taslak) taslağını hazırladık. Gerçek isimli dijital RMB cüzdanları ile çevrimiçi oyun parası ticareti yapacak ve kullanıcılara anonim dijital RMB cüzdan ticareti hizmetleri sağlamayacaktır.
Sunulan bu kurallar “play to earn” seçeneği sunan Axie Infinity (AXS) tarzı oyunlar için hayati bir değer taşıyor ve bu projelerin Çin üzerindeki varlıklarını devam ettirebilmeleri için yeni bir yol haritası sunuyor.