IBM Artırılmış Gerçeklik Oyuncuları İçin Blockchain Sistemi Geliştirdi
IBM, artırılmış gerçeklik oyunlarını oynayan kişiler için özel olarak geliştirdiği Blockchain tabanlı sistemin patentini almayı başardı. IBM’in geliştirdiği bu sistem sayesinde söz konusu kişiler, istedikleri oyunları oynarken istenmeyen mekanlara girmemiş olacaklar.
IBM, artırılmış gerçeklik oyunlarını oynarken insanların bazen “yüksek riskli, kültürel olarak hassas veya özel mülk sayılabilecek yerlere” giriş yapabildiklerini söylüyor. Artırılmış gerçeklik oyunlarına örnek olarak Zombie GO ya da Pokemon Go gibi oyunlar gösterilebilir.
IBM’den Oyunculara Özel Sistem
İnsanlar bu gibi oyunları oynarken istenmeyen yerlere giriş yapabiliyor ve bunun sonucunda çeşitli sorunlarla karşılaşabiliyorlar. IBM bu gibi sorunları ortadan kaldırarak arttırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımını yaygınlaştırmayı hedefliyor.
IBM’in geliştirdiği bu yeni sistem, bu teknolojinin kullanıldığı oyunlardaki yerlere dair özel bilgiler içeriyor olacak.
Blockchain teknolojisinin kullanıldığı bu sistem, birbirinden farklı konumları ve etiketleri takip edebiliyor. Sistem daha sonra takip ettiği konumla alakalı olarak özel bilgiler sunabiliyor.
IBM’in geliştirdiği bu sistemin içinde bir de sinir ağı olduğunu söylemek mümkün. Sistem zaman içerisinde çeşitli konumlara dair edindiği tecrübeleri kendi içerisinde kaydedip, kaydettiği verileri daha sonra başka bir durumda kullanabiliyor.
Önceki tecrübelerini kaybeden sistem, bu sayede olası bir tehlikede kullanıcıyı önceden uyarıp bilgi verebiliyor.
IBM yıllardır Blockchain teknolojisiyle ilgili çeşitli araştırmalar yapıyor. Çoğunlukla kurumsal müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda araştırmalar yapan IBM, Blockchain teknolojisinin bu gibi alanlarda da kullanılabileceğine inanıyor.